Apunts sobre coves de Collbató

Una de les coses que vaig aprendre del meu mestre i amic l’Enric Sunyer i Coma, és la diferència que hi ha entre un relleu i un massís i com que veig que el cognom "Massís" està molt associat a Montserrat  m'agradaria fer un petit aclariment :
- Tot accident que les seves capes estratigràfiques hagin sigut plegades, és una muntanya.
- Tot accident que les seves capes estratigràfiques no estiguin plegades o molt poc, és un relleu.
- Una muntanya o un relleu delimitat per falles, és un massís.

...doncs dit això, a la vessant sud del relleu de Montserrat i molt a prop del poble de Collbató hi ha entre d’altres, aquestes petites cavitats:

Cova Cabrafiguera Gran
Petita cavitat situada al costat de la cova del Salnitre a 493 metres d’altitud, amb una galeria de 15 m. de recorregut.


Cova Gran
Amplia galeria de 32 m. de recorregut, que des del paleolític fins a l’època ibèrica va servir com a lloc d’habitatge pels humans primitius.
Exploració amb en Josep Ramon Francesch i amics del Institut de Ciències del Quaternari (els números 1 i 2 que surten a la topo són cates que hi havia en aquell moment)
 
 
Cova Freda

Jo, fotografies del 27 de gener de 1980

Rosa Sendra

 
Maniobra per sortir de la cova

4 comentaris:

  1. Ferran: Ja era hora de que continuessis la teva serie!
    I molt bona la seqüència!!

    Jordi Lloret

    ResponElimina
  2. Gràcies, em vaig animar a continuar al trobar-me amb en Víctor al museu. Una petita empenta i ...

    ResponElimina
  3. Hola Ferrran, m'agrada que tiris endevant amb el tema

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Tom, ja veus, donant difusió a l'època dels BLAUS.
      T'hi apuntes?

      Elimina